Tradueix

dissabte, 8 de juny del 2013

Donuts!

De vegades a la vida tens la sort de creuar-te amb persones que són capaces de ser felices amb qualsevol cosa. La meva amiga Eva és una d'elles. Fer-la feliç és tan fàcil que t'hi passaries el dia, perquè la seva felicitat davant de qualsevol ximpleria es contagia ràpidament i, és clar, tu també acabes rient. Deu ser perquè té la gran sort de no haver perdut la nena que porta dins i la facilitat per il·lusionar-se davant de qualsevol situació.
Ella em va dir: podries fer uns donuts. I jo, com us imaginareu, no m'hi vaig poder negar. Els donuts originals són fregits, però jo sempre intento que les meves receptes siguin el màxim de saludables possible, així que vaig decidir fer uns donuts al forn. El resultat no és ben bé el gust de donut que tots coneixem. És més aviat una barreja entre donut i "rosquilla", però són boníssims i perfectes per sucar-los a la llet. 

Per fer-los necessitareu un motlle de donuts pel forn, són molt fàcils de trobar. No sé ben bé que passaria si feu un xurro i l'aneu enrotllant, s'hauria de provar, però la massa és força difícil de treballar.

Necessitareu (perquè en surtin 12)

Per la massa:
- 300 g. de farina.
- 7 g. de llevat
- 150 ml de llet.
- 60 g de sucre blanc
- 30 g. d'oli de gira-sol.
- 20 g. de mel
- 1 ou
- 1 cullerada d'aroma de vainilla

Pel glacejat: 

- 2 cullerades de mantega
- 4 cullerades d'aigua
- 8 cullerades de sucre glas

Preparació:

- Engegueu el forn a dalt i a baix a 180º
- Barregeu en un vol tots els líquids: l'oli, la llet, l'aroma de vainilla, la mel desfeta i el rovell d'ou.
- Quan la barreja estigui ben feta afegiu el sucre i posteriorment la farina i el llevat molt a poc a poc.
- Finalment bateu les clares al punt de neu i aneu-les afegint.
- Pinteu amb oli de gira-sol el motlle i aneu omplint cada donut. És força difícil, jo per fer-ho vaig posar tota la massa en una mànega pastissera i els vaig anar omplint.
- Fer el glacejat és molt senzill. Desfeu la manteja, barregeu-la amb l'aigua i el sucre fins que us quedi tot força líquid.
- Poseu els donuts al mig del forn. Cap als 5 minuts, quan comencin a agafar forma, treieu la safata i pinteu cada donut amb el glacejat i torneu-los a posar al forn uns 5 minuts més, poder una mica més, fins que veieu que el glacejat ja és compacte.
- Espereu que es refredin per desmotllar-los i ja estan llestos per menjar.



Podeu imprimir-vos la recepta aquí

Bon profit!





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada