Tradueix

divendres, 28 de novembre del 2014

Pastís d'aniversari.



No fa gaire em van encarregar el pastís d'aniversari d'una bona amiga. Era un pastís per unes 35 persones. Així que vaig optar per un clàssic que mai falla: vainilla i xocolata.

Per fer un pastís com aquest necessitareu un motllo gros. Jo en vaig agafar un de rectangle perquè trobo que quan hi ha molta gent a repartir és molt més senzill.

Necessitareu:

- 400 gr. de farina
- un sobret de llevat
- 300 ml de llet.
- 3 ous
- 3 cullerades de pasta de vainilla
- 50 ml d'oli de gira-sol
- 350 gr. de sucre blanc.

Per la cobertura:

- 250 gr. de xocolata
- 200 ml. de nata.

Preparació:

Engegueu el forn a 180º al foc de baix.

En un bol, barregeu els líquids: l'oli, la llet, els ous i la pasta de vainilla. Quan la barreja estigui ben feta afegiu-hi el sucre i després, molt a poc a poc, la farina i el llevat. És molt important que tot estigui ben lligat, que no quedin grumolls i que veieu que la massa respira.
La massa respira quan, sense remenar-la, ni fer-li res, veieu que surten bombolles.

Poseu-lo al motlle. Jo faig servir motlles metàl·lics sempre que puc perquè el resultat és molt millor que en un motlle de silicona. Si feu servir un motlle de silicona no cal que hi poseu res, però si feu servir un motlle metàl·lic l'haureu de pintar amb mantega o amb un esprai antiadherent, jo el faig servir, i va molt bé.

Poseu-ho al forn durant 30 minuts.

Un cop veieu que ja està fet, l'haureu d'anar punxant, traieu-lo del forn i deixeu-lo refredar dins el motlle.

Per una altra banda, en una cassoleta, poseu a escalfar la nata amb la xocolata sense que arribi a bullir. Ha d'estar a foc molt baix perquè la xocolata es vagi desfent sense cremar-se. Quan la xocolata estigui del tot desfeta, aparteu-ho i deixeu-la refredar, no cal que estigui freda del tot, només que no cremi.

Traieu el pastís del motlle, cobriu-lo amb la xocolata i decoreu-lo com més us agradi. Si teniu temps, deixeu-lo acabar de refredar a l'aire lliure. Si no, com va ser el meu cas, poseu-lo a la nevera. I ja està llest per menjar!!

Podeu imprimir-vos la recepta aquí!

* Si mai necessiteu un pastís d'aniversari o per alguna altra ocasió especial no dubteu en posar-vos en contacte amb mi a: 5minutsmess@gmail.com




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada