Tradueix

dilluns, 6 de maig del 2013

Sant Ponç


Aquest dissabte, 11 de maig és Sant Ponç. Aquesta és una festa que molta gent no coneix però que a mi m'agrada especialment.

Sant Ponç és el patró dels herbolaris i és per això que es fan fires al carrer. M'encanten aquestes fires, les parades de melmelades, les de formatges, les de herbes medicinals, etc. Cada una hi té tantes coses per mirar, per sentir, per olorar... Són aquelles coses, de tota la vida, que s'han de conservar.
A mi, de petita, la meva àvia m'hi portava al sortir de l'escola i em comprava caramels de mel. Ara els nens no hi van, de fet molts no saben què és Sant Ponç ni perquè es fan les fires, sort que encara queden algunes bones escoles que en parlen i és gràcies a això que els més petits saben que és la farigola, el romaní, la menta, la camamilla...

Jo dedicaré les entrades d'aquesta setmana a aquesta tradició, perquè, en un moment com el que estem vivim, cal recuperar aquestes festes "de sempre". Així que si teniu temps acosteu-vos-hi dissabte i deixeu-vos embriagar pels colors i les olors de la fira de Sant Ponç.

Jo avui demano, cinc minuts més de bones olors ara que ve el bon temps.

Feliç dilluns!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada